Hoewel er veel meer factoren zijn die kunnen helpen je website beter vindbaar te maken, hebben we er een paar belangrijke op een rijtje gezet:

  • Zorg voor goede content op je website. Het hele doel van Google als hulpmiddel is om het mensen makkelijker te maken om online te vinden wat ze zoeken, dus als je heel weinig of slechte informatie biedt, zullen mensen heel snel stoppen met het gebruiken van je site. Als je slechte of irrelevante inhoud op je site zet (bijvoorbeeld als je horloges verkoopt maar alleen artikelen over auto’s plaatst), dan heeft dat een slechte weerslag op zowel je merkimago als je ranking in zoekmachines. Zorg dus voor kwalitatief goede stukken relevante informatie op je website!
  • Doe goed onderzoek naar trefwoorden. Trefwoorden zijn woorden of zinnen die gerelateerd zijn aan wat gebruikers van zoekmachines intypen wanneer ze op zoek zijn naar iets specifieks. Zo weet je waar jouw doelgroep op zoekt en kan je gerichter je website gaan optimaliseren.

Door te weten hoe vaak bepaalde trefwoorden online verschijnen ten opzichte van elkaar, kunnen websites beter begrijpen wat voor taal bezoekers gebruiken. Hierdoor kunnen ze hun eigen inhoud afstemmen op die zoekwoorden, zodat deze hoger in de zoekresultaten verschijnt – en ze dus meer verkeer krijgen van mensen die hen via Google hebben gevonden! 

Zo kom je Hoger in Google met je website

Zoals al eerder benoemd wil iedereen hoger in Google komen met hun website en er zijn meerdere manieren om dit te bereiken. Meer informatie over deze specifieke manieren vind je hieronder.

Hoger in Google Met SEO

Wil je hoger in Google komen in de Organische resultaten? Of weet je nog niet wat SEO inhoud? Meer informatie vind je op onze pagina SEO.

Lokaal hoger in Google

Lokaal beter gevonden worden met Lokale SEO. Door in te zetten op lokale SEO kom je met je website hoger in Google op lokale zoektermen.

Hoger in Google met Google Ads

Hoger in Google door te adverteren. Door te adverteren sta je gelijk bovenaan in Google. De kosten hiervoor zijn branche, product en dienst afhankelijk.

Zelf Hoger in Google komen

Wil je zelf leren hoe je hoger in Google komt? We bieden een SEO cursus aan met een 8 stappen plan. Met deze stappen verbeter jij zelf jouw vindbaarheid

Weten hoe jouw website er nu voor staat?

Wil je weten hoe je er nu voor staat en waar jouw online kansen liggen? Vraag dan een SEO scan aan en kom erachter!

Wil je weten hoe goed je nu wordt gevonden en waar er nog kansen liggen? Vraag een gratis SEO Scan aan 

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek

“Ik weet niet waar mensen naar zoeken op Google in relatie tot mijn website. Wat kan ik daaraan doen?” Dit is de vraag die velen stellen, en het is een goede vraag. Weet je namelijk welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruiken, dan kan je ervoor zorgen dat je website vindbaar is op Google op de juiste zoekwoorden en zo kan je jouw doelgroep beter bereiken.

Om te beginnen: zoekwoordenonderzoek. Een zoekwoord wordt ook wel een trefwoord genoemd en is de term of zin (woordgroep die verwijst naar meerdere trefwoorden) waar mensen naar zoeken in een zoekmachine zoals Google of DuckDuckGo wanneer ze op zoek zijn naar iets specifieks. Het is dus belangrijk een goed trefwoorden onderzoek te doen om de juiste doelgroep te bereiken. Er zijn verschillende tools om je te helpen met je zoekwoorden onderzoek, maar hier zijn enkele van onze favorieten:

  • [Ubersuggest](https://neilpatel.com/ubersuggest/) – Neil Patel’s tool laat zien hoeveel zoekopdrachten een trefwoord heeft per maand samen met SEO moeilijkheid en een kosten per klik voor Google Ads
  • Moz Keyword Explorer](https://moz.com/products/pro/keyword-explorer) – Commerciële tool die inzicht geeft in keyword volume, moeilijkheidsgraad, en kansen 
Wil je meer weten over een zoekwoorden onderzoek? Vraag dan eens gratis onze Whitepaper aan!
website vindbaar maken

Wat zijn jouw groeiambities?

Met je website Hoger in Google komen

Vind hier alle informatie om met je website hoger in Google te komen! Laat je gegevens achter en ontvang onze Whitepaper direct in je mailbox! 

Wij werken volgens een vast stappenplan

Onze werkwijze

Ons online marketing bureau werkt volgens een vast stappenplan. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Met dit stappenplan kunnen wij transparant werken en zorgen voor online meer succes!

Stap

1

Kennismaking

Wij komen vrijblijvend langs om kennis te maken met je bedrijf. Zo krijgen we een gevoel bij jouw organisatie, kunnen wij ons beter inleven en een goed advies geven.

Stap

2

Strategie bepalen

Zodra we weten welke visie en groeiambities je hebt kunnen we gaan kijken naar de mogelijkheden. We stemmen dit volledig af op jouw bedrijf en ambities.

Stap

3

Implementeren

Als de strategie akkoord is gaan we alles implementeren. Bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe teksten, schrijven van blogs of het adverteren op Social Media.

Stap

4

Monitoring

Zodra alles is geïmplementeerd houden we alles nou in de gaten, zodat we bij kunnen sturen waar nodig. Wij doen dit de gehele dienstverlening voor optimaal resultaat.

Wil je weten hoe goed je nu wordt gevonden en waar er nog kansen liggen? Vraag een gratis SEO Scan aan 

Creëer content die werkt voor je publiek

De inhoud die je jouw bezoekers aanbiedt, is het hart van je website. Wanneer iemand zoekt op specifieke trefwoorden, moet de zoekmachine in staat zijn om die zoekopdracht te matchen met de meest relevante en bruikbare inhoud op je website. Als een pagina geen informatie bevat die gerelateerd is aan waar een gebruiker naar zoekt, dan is het onwaarschijnlijk dat Google deze pagina hoog zal waarderen.

Aan de andere kant, als je een pagina maakt met inhoud die echt antwoord geeft op de vraag van de zoeker, en deze vervolgens effectief promoot via interne links op je website, externe links vanuit andere websites en consistente nieuwe updates (meer daarover hieronder), kan je verwachten dat de pagina goed zal presteren in de zoekresultaten. Er komt natuurlijk wel meer bij kijken, maar dit is wel een essentiële basis!

Je website vindbaar maken op Google met een goede content marketing strategie

Nu je weet hoe je de juiste zoekwoorden kan vinden en dat je de vraag van een zoeker moet beantwoorden voor een goede vindbaarheid; gaan we het hebben over een content marketing strategie. Een goede content marketing strategie definieert het publiek en hun behoeften. Een content marketing strategie kan je website vindbaar maken op Google, dus het is van cruciaal belang dat je er een maakt als je succesvol wilt zijn in jouw branche.

Door deze stappen te volgen, zou je geen moeite moeten hebben met het creëren van een content marketing strategie die je website vindbaar zal maken op Google:

  • Identificeer uw publiek
  • Vind de juiste zoekwoorden
  • Creëer sterke content
  • Creëer inhoud die gemakkelijk te vinden en te delen is 

Hoe werkt lokale SEO?

Lokale SEO is een tak van SEO die je website helpt hoger te scoren in lokale zoekresultaten. Mensen die online zoeken vermelden vaak een locatie, zoals “webdesign Bergen op Zoom”. Door het gebruik van lokale SEO kan je met jouw website lokaal hoger in de zoekresultaten getoond worden.

Als je met je bedrijf vooral gericht bent op de lokale zoeker, dan is het zinvol om lokale SEO te gebruiken om mensen te helpen je website te vinden. Zit je in een concurrerende markt ook dan kan het heel interessant zijn!

Houd uw inhoud bijgewerkt

Volg het advies van Google op en zorg ervoor dat je website alleen relevante, actuele inhoud bevat. Als je oude blogs of gedateerde informatie op je website hebt staan, kan je overwegen deze volledig te verwijderen of ‘veel beter’ herschrijven. Zoekmachines willen correcte informatie bieden aan de mensen die ernaar zoeken, dus ze zullen altijd rekening houden met relevantie wanneer ze beslissen welke sites bovenaan een pagina met zoekresultaten moeten verschijnen.
Lees alle pagina’s op je website regelmatig door en zorg ervoor dat alles nog relevant is voor het huidige publiek en de huidige bedrijfspraktijken.

URL’s, Title-tags en Meta omschrijvingen

Om te beginnen moet je maar eens kijken naar je eigen URL’s, Title tags en meta omschrijvingen. Geven ze goed weer waar je pagina over gaat? Zijn ze eenvoudig? Het is belangrijk dat je URL’s en Title-tags kort en duidelijk zijn.

Stel je voor dat je een klant bent die op zoek is naar informatie over het gebruik van Google Analytics om met data je website te verbeteren voor conversie. Het ene bedrijf heeft een link naar hun pagina over Google Analytics als /website-analytics/google-tools/google-analytics/web-analytics/ (ja, deze URL is verzonnen). Het andere bedrijf heeft: /analytics/. Welke gaat u aanklikken? De eerste kost je misschien twintig minuten om uit te zoeken of het verband heeft met wat je zoekt. Terwijl de tweede heel duidelijk is waarover de pagina gaat.

Met een Meta omschrijving kan je meer informatie geven over wat iemand op de pagina kan vinden. Als je goed op de hoogte bent van waar jouw doelgroep naar opzoek is, dan kan je ook goed gebruik maken van een meta omschrijving en kan dit bijdragen aan een betere vindbaarheid van je website. Met de title tag en URL vertel je dus in het kort waar je pagina over gaat en met je meta omschrijving ligt je het kort verder toe wat zorgt voor een hogere CTR (click through rate). 

Zorg ervoor dat je site snel en responsive is

In een notendop, pagina snelheid is hoe snel jouw website in staat is om te laden en alle inhoud te renderen die je website heeft. Dit lijkt misschien eenvoudig, maar er zijn veel factoren die van invloed zijn op de snelheid waarmee je website laadt. Een Responsive website is een website die zowel op mobiel, tablet en desktop de juiste vorm en informatie geeft!

Laadsnelheid

Paginasnelheid is belangrijk voor zowel je gebruikers als voor Google. Voor je gebruikers is het belangrijk omdat je snel wilt vinden waar je naar op zoek bent. Een voorbeeld: je bent opzoek naar informatie over het laten maken van een WordPress website, wilt zien wat voor projecten een bedrijf in het verleden heeft gemaakt, alleen duurt het gigantisch lang voordat je überhaupt het eerste voorbeeld te zien krijg. Je kan dus niet snel even kijken welke projecten ze hebben gedaan en daardoor haak je als bezoeker veel sneller af. Het zorgen voor een goede laadsnelheid levert je dus klanten op!

Daarnaast is het voor Google ook belangrijk dat je website snel laad. Google wil natuurlijk dat haar gebruikers een goede ervaring hebben wanneer ze online naar iets zoeken, dus als Google hen links geeft met traag ladende pagina’s dan zullen de zoekers zich gaan frustreren en irriteren. Ze hebben het gevoel dat Google hen niet geeft wat ze nodig hebben en daardoor ontstaat de kans dat ze andere zoekmachines gaan gebruiken! Dat wil Google niet! Daarom houdt Google hier rekening mee in het algoritme en is dit een belangrijke ranking factor!

Responsive webdesign

Als je een website beheert, is één van de belangrijkste dingen voor je bedrijf dat je er voor zorgt dat iedereen toegang heeft tot de inhoud waar ze naar opzoek zijn. Als mensen het niet kunnen vinden, zullen ze het ook niet kunnen gebruiken.

Het is ook belangrijk dat de ervaring consistent is op alle apparaten – of iemand je website bezoekt op een smartphone of een desktop zou niet uit mogen maken: ze moeten dezelfde ervaring hebben en snel alles kunnen vinden wat ze zoeken.

Je website testen

Door je website goed te testen kan je jouw website optimaliseren en kan je jouw website vindbaar maken op Google. Google biedt een aantal tools waarmee websites en pagina’s kunnen worden getest op toegankelijkheid, mobielvriendelijkheid, prestaties en andere kenmerken:

Mobielvriendelijke test – Deze tool controleert of een pagina of website goed werkt op mobiele apparaten (zoals smartphones en tablets) zonder dat u software of plug-ins op het apparaat zelf hoeft te installeren.

PageSpeed Insights – Deze tool helpt te bepalen hoe snel een webpagina laadt door zowel mobiele als desktopversies van websites te scannen (en ook tips te geven over wat geoptimaliseerd zou kunnen worden). 

Met je website Hoger in Google komen

Vind hier alle informatie om met je website hoger in Google te komen! Laat je gegevens achter en ontvang onze Whitepaper direct in je mailbox! 

Je website kan groeien in vindbaarheid in Google door ervoor te zorgen dat je bovenstaande zaken regelmatig controleert!

Dus, hoe zorg je ervoor dat je website vindbaar is in Google? Nou, door het advies in dit artikel op te volgen!
Door trefwoordonderzoek te gebruiken om een idee te krijgen hoe mensen zoeken naar onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw inhoud, door goede inhoud te schrijven die andere mensen helpt de antwoorden te vinden die ze zoeken, en door linkbuilding te gebruiken om je autoriteit te laten groeien kan je ervoor zorgen dat de vindbaarheid van jouw website in Google groeit.
En door je inhoud up-to-date te houden, duidelijke en beschrijvende URL’s te gebruiken, gebruik te maken van title-tags en metabeschrijvingen om mensen te helpen beter te begrijpen wat er op een webpagina staat.
Het eindresultaat? Je website te laten groeien in vindbaarheid in Google door ervoor te zorgen dat je de bovenstaande zaken regelmatig controleert!

Wil je weten hoe goed je nu wordt gevonden en waar er nog kansen liggen? Vraag een gratis SEO Scan aan 

Veel gestelde vragen:

Met SEO (Search Engine Optimalisation) optimaliseer je een website zodat deze hoger in Google komt zonder te adverteren (te betalen). Je optimaliseert een website op basis van techniek, autoriteit en ‘een hele belangrijke pijler’ content. SEO duurt vaak langer omdat google eerst moet zien, doormiddel van het algoritme, dat je website te maken heeft met het onderwerp waarop wordt gezocht. SEA (Search Engine Advertising) is een tool waardoor je direct zichtbaar bent. Je adverteert namelijk met je website en betaald per bezoeker. Zet je het aan dan sta je er direct en is je budget op dan ben je weer weg. Wil je jouw website een boost geven met Google ads, maar heb je geen kennis of tijd? Hier meer informatie: Google Ads uitbesteden.
Hoe je het optimale uit je onlinekanalen haalt is voor ieder bedrijf verschillend. Zo heeft ieder bedrijf zo zijn branche en doelgroep. Wat we wel kunnen zeggen is dat je met een marketingmix passend bij jouw bedrijf heeft meest gewenste effect hebt. Als je er namelijk voor zorgt dat je bij meerdere fases van een aankoop traject aanwezig bent, dan zorg je voor herkenbaarheid en val je op! Hoe vaker je gezien wordt; hoe groter de kans op conversie is.