Ieder bedrijf wil met zijn website hoger in Google komen. En dat is meteen het lastige, iedereen wil het en daarom lukt het slechts een handvol bedrijven. Dit zijn de bedrijven die het nut van internet als verkoop- en marketingmedium inzien en bereid zijn hier vol op in te zetten. Bedenk dan ook goed wat de meerwaarde zou zijn wanneer jouw website hoger in Google zou komen en of je bereid bent hierin te investeren in tijd of geld. Vind je dat moeilijk te bepalen? Vraag een gratis kennismaking aan bij Allinone-Media voor meer informatie over de mogelijkheden en vorm een eigen oordeel.

Zo kom je Hoger in Google met je website

Zoals al eerder benoemd wil iedereen hoger in Google komen met hun website en er zijn meerdere manieren om dit te bereiken. Meer informatie over deze specifieke manieren vind je hieronder.

Hoger in Google Met SEO

Wil je hoger in Google komen in de Organische resultaten? Of weet je nog niet wat SEO inhoud? Meer informatie vind je op onze pagina SEO.

Lokaal hoger in Google

Lokaal beter gevonden worden met Lokale SEO. Door in te zetten op lokale SEO kom je met je website hoger in Google op lokale zoektermen.

Hoger in Google met Google Ads

Hoger in Google door te adverteren. Door te adverteren sta je gelijk bovenaan in Google. De kosten hiervoor zijn branche, product en dienst afhankelijk.

Zelf Hoger in Google komen

Wil je zelf leren hoe je hoger in Google komt? We bieden een SEO cursus aan met een 8 stappen plan. Met deze stappen verbeter jij zelf jouw vindbaarheid

Weten hoe jouw website er nu voor staat?

Wil je weten hoe je er nu voor staat en waar jouw online kansen liggen? Vraag dan een SEO scan aan en kom erachter!

Wil je weten hoe goed je nu wordt gevonden en waar er nog kansen liggen? Vraag een gratis SEO Scan aan 

We leggen het je graag uit

Wat is er nodig om je website hoger in Google te laten scoren?

Om je website hoger in zoekmachines als Google te krijgen moet je website aan een aantal eisen voldoen. Kort gezegd dienen de techniek en de on- en off page content van je website op elkaar aan te sluiten. Je website moet geoptimaliseerd zijn voor het algoritme dat Google gebruikt om websites te waarderen. En daar ligt de uitdaging. Want niemand weet precies waar dit algoritme op let. We kunnen alleen zeggen dat bepaalde zaken belangrijk zijn maar er is geen kant-en-klare formule die je toe kunt passen om met je website hoger te scoren in Google. Waar dat op neerkomt? Iedere website is maatwerk.

Concrete invulling van je marketingcampagne

Ok, nu even concreet. Wat kun je doen om je website hoger in Google te krijgen? Allereerst kijken we naar je website. Is deze veilig? Ziet het design er netjes en verzorgd uit? Laden de pagina’s snel? En kunnen bezoekers eenvoudig vinden wat ze zoeken? Dit zijn technische aspecten die door een webdesigner onder handen worden genomen. Eenmaal goed ingericht dragen ze bij aan een prettigere klantervaring van je bezoekers.

Daarnaast is de content op je website belangrijk. Komt de informatie op je website overeen met waar je bezoekers naar op zoek zijn wanneer ze een bepaalde zoekterm ingeven in Google? Is je productinformatie volledig? En zijn je teksten, afbeeldingen en video’s origineel? Goede originele content is onmisbaar om je website hoger in Google te krijgen. 

Wil je meer weten over de concrete invulling van je marketingcampagne door Allinone Media of wil je het zelf leren? Neem vooral contact op en plan een gratis kennismaking in met één van onze consultants. 

Waarom je online marketing uitbesteden?

Wat zijn jouw groeiambities?

Met je website Hoger in Google komen

Vind hier alle informatie om met je website hoger in Google te komen! Laat je gegevens achter en ontvang onze Whitepaper direct in je mailbox! 

Wij werken volgens een vast stappenplan

Onze werkwijze

Ons online marketing bureau werkt volgens een vast stappenplan. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Met dit stappenplan kunnen wij transparant werken en zorgen voor online meer succes!

Stap

1

Kennismaking

Wij komen vrijblijvend langs om kennis te maken met je bedrijf. Zo krijgen we een gevoel bij jouw organisatie, kunnen wij ons beter inleven en een goed advies geven.

Stap

2

Strategie bepalen

Zodra we weten welke visie en groeiambities je hebt kunnen we gaan kijken naar de mogelijkheden. We stemmen dit volledig af op jouw bedrijf en ambities.

Stap

3

Implementeren

Als de strategie akkoord is gaan we alles implementeren. Bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe teksten, schrijven van blogs of het adverteren op Social Media.

Stap

4

Monitoring

Zodra alles is geïmplementeerd houden we alles nou in de gaten, zodat we bij kunnen sturen waar nodig. Wij doen dit de gehele dienstverlening voor optimaal resultaat.

Wil je weten hoe goed je nu wordt gevonden en waar er nog kansen liggen? Vraag een gratis SEO Scan aan 

Welke stappen kan je zetten om met je website hoger in Google te komen?

Voordat je begint met het positioneren van je website is het verstandig om de juiste meetinstrumenten te hebben gekoppeld met je website. Je wilt namelijk weten of hetgeen je doet ook het juiste effect heeft. Zodra je de juiste meetinstrumenten hebt gekoppeld kan je aan de slag met het optimaliseren van je website.

Meetinstrumenten die je gaan helpen hoger in Google te komen:

  • Analytics
  • Tag manager
  • Search console
  • Ubersuggest
  • MozBar


Nadat je de meetinstrumenten hebt gekoppeld met je website kan je verder gaan werken aan een betere vindbaarheid. 

Stap 1: Zorg voor een doordacht zoekwoorden onderzoek

Als je gaat werken aan je vindbaarheid zonder dat je weet op welke zoekwoorden er wordt gezocht ben je natuurlijk fout bezig. Zorg dus dat je goed voorbereid bent en onderzoek doet naar waar jouw potentiële klanten op zoeken. Naast dat je wilt weten op welke zoekwoorden er wordt gezocht is het ook belangrijk om te bedenken welke zoekwoorden er worden gebruikt met een hogere koop intentie.

Een voorbeeld:

  • Vakantie: lage koop intentie en nog vooral oriënterend.
  • Zonvakantie: al een iets hogere koop intentie, maar ook vooral nog oriënterend. 
  • Zonvakantie Spanje: een hoge koop intentie, nog wel oriënterend maar al een stuk gerichter.
  • Zonvakantie Spanje Barcelona: hoge koop intentie
 
Een goede zoekwoord analyse is dus erg belangrijk en helpt je gericht hoger in google te komen. 

Stap 2: Bekijk hoe sterk de concurrentie is op de zoekwoorden

Ga niet gelijk voor zoekwoorden met de meeste zoekvolumes. Op deze zoekwoorden zit vaak veel concurrentie en als je nog niet veel aan je vindbaarheid hebt gedaan, dan gaat het heel lang duren voordat je op dit soort zoekwoorden hoger in Google komt. Zoek juist veel zoekwoorden waar minder concurrentie op zit en zet breed in. Dit gaat je helpen steeds meer bezoekers op je website te krijgen waardoor je autoriteit ook automatisch stijgt en dan kan je vanzelf een keer inzetten op wat concurrentie gevoeligere keywords.

Stap 3: Zet in op lokale SEO

Lokaal is er vaak meer mogelijk, is er vaak minder concurrentie en daardoor duurt het minder lang om hoger in Google te komen. Daarnaast zijn lokale zoekers vaak heel gericht aan het zoeken naar een bedrijf in de omgeving en daardoor is de kans op conversie hoger. Meer over Lokale vindbaarheid bekijk onze pagina lokale SEO.

Stap 4: Schrijf Sterke SEO teksten

Zodra je weet op welke zoekwoorden je wilt gaan inzetten is de volgende stap om ijzersterke SEO-teksten te schrijven. Kwalitatieve content wordt steeds belangrijker aangezien er ook steeds meer website zijn en Google zijn zoeker de juiste informatie wil verschaffen. Vertel je dus veel over je dienst of product en geef je de juiste informatie, dan leest Google dat je waardevol bent voor de zoekers en zet jouw website sneller bovenaan.

Stap 5: Geef je nieuwe pagina’s op aan Search console

Als je nieuwe teksten hebt geschreven en pagina’s hebt aangemaakt, dan wil je natuurlijk dat Google deze zo snel mogelijk leest. Deze nieuwe pagina’s kan je opgeven bij Google Search console zodat ze sneller door de robots van Google worden gelezen.

Stap 6: Verhoog je autoriteit

Nu heb je nieuwe pagina’s aangemaakt en zie je dat je in posities stijgt, alleen blijf je net op de tweede pagina staan. Hoe kan je dan nog hoger in Google komen? Je hebt namelijk al SEO vriendelijk teksten geschreven.

Iedere website krijgt van Google een cijfer tussen de 0 en de 100. Hoe hoger het cijfer voor jouw website is hoe beter en makkelijker je in Google gevonden gaat worden. Je kan het zien als de virtuele mond tot mond reclame; als er veel over een bedrijf wordt gesproken dan ben je als bedrijf belangrijk. Dat is online ook zo; wordt er online veel naar jouw website doorverwezen, dan ben je belangrijk. . Dit kan je doen door Linkbuilding in te zetten.

Stap 7: Monitoren en bijsturen

Als je SEO-teksten hebt geschreven, pagina’s hebt aangemaakt en je hebt je meetinstrumenten goed ingesteld; dan kan je gaan monitoren en eventueel bijsturen.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat je met een pagina op een zoekwoord hoger in Google komt waar je zelf geen rekening mee had gehouden. Je kan deze pagina dan gaan optimaliseren voor dit zoekwoord.

Blijf je op de tweede pagina van Google hangen terwijl je een hogere autoriteit hebt? Dan is het wijs om te kijken of je ook andere zaken kan optimaliseren zoals de content. Kijk dan naar de lengte van de tekst van je concurrentie, hoe vaak wordt een zoekwoord in hun tekst benoemd en hoe is de interne linkstructuur op de pagina. Naar welke pagina’s gaan ze toe en staat daar ook waardevolle content. 

Wil je weten hoe goed je nu wordt gevonden en waar er nog kansen liggen? Vraag een gratis SEO Scan aan 

Veel gestelde vragen:

Met SEO (Search Engine Optimalisation) optimaliseer je een website zodat deze hoger in Google komt zonder te adverteren (te betalen). Je optimaliseert een website op basis van techniek, autoriteit en ‘een hele belangrijke pijler’ content. SEO duurt vaak langer omdat google eerst moet zien, doormiddel van het algoritme, dat je website te maken heeft met het onderwerp waarop wordt gezocht. SEA (Search Engine Advertising) is een tool waardoor je direct zichtbaar bent. Je adverteert namelijk met je website en betaald per bezoeker. Zet je het aan dan sta je er direct en is je budget op dan ben je weer weg. Wil je jouw website een boost geven met Google ads, maar heb je geen kennis of tijd? Hier meer informatie: Google Ads uitbesteden.
Hoe je het optimale uit je onlinekanalen haalt is voor ieder bedrijf verschillend. Zo heeft ieder bedrijf zo zijn branche en doelgroep. Wat we wel kunnen zeggen is dat je met een marketingmix passend bij jouw bedrijf heeft meest gewenste effect hebt. Als je er namelijk voor zorgt dat je bij meerdere fases van een aankoop traject aanwezig bent, dan zorg je voor herkenbaarheid en val je op! Hoe vaker je gezien wordt; hoe groter de kans op conversie is.