WELKE SOCIAL MEDIA KANALEN ZET JE ZAKELIJK IN VOOR JOUW ONLINE MARKETING?

Welke sociale media kanalen ken je allemaal? Zie jij door de bomen het bos nog in het brede actuele social media landschap? Tegenwoordig wordt er veelvoudig gebruik gemaakt van diverse social media platformen. Bedrijven hebben vaak een goed product of dienst maar hoe bereik je nu die online doelgroep, en via welk kanaal? Er is vaak weinig tijd en men weet eigenlijk niet goed waar te beginnen. Herken jij de volgende vragen bij jezelf of bij MBK ondernemers om je heen? Welk kanaal kan ik het beste gebruiken? Werkt social media eigenlijk wel zakelijk gezien? Met welk doel ga ik social media inzetten? Wat haal ik er nu exact uit? Is een berichtje per dag genoeg om het gewenste effect te behalen? Als experts zetten wij de meest populaire social media kanalen voor je op een rijtje en vertellen hoe deze strategisch en efficiënt ingezet kunnen worden voor jouw bedrijf.

We vertellen je meer over de meest bekende social media kanalen

Facebook

Facebook is één van de bekendste social media kanalen en bestaat al geruime tijd. Facebook is op 4 februari 2004 officieel opgericht onder de naam “The Facebook”. The Facebook was in eerste instantie niet openbaar en alleen studenten van het Harvard college konden lid worden. Wegens succes werd het Facebook bereik al snel uitgebreid tot de gehele universiteit. In september 2006 werd Facebook geheel openbaar en kon iedereen vanaf dertien jaar zich registeren. Dit bood kansen voor zowel particulieren als de zakelijke markt, er ging een onlinewereld open dat volledig de focus had op verbinden, en wat wil een ondernemer nog meer?

Ontdek en lees hier meer over de fascinerende geschiedenis van facebook klik hier.

Doordat Facebook al zo lang bestaat zijn er veel leden, van elke leeftijd, en dus veel mogelijkheden voor bedrijven om nieuwe potentiele klanten te bereiken. Echter in het aantal bezoekers van Facebook zit een dalende lijn. Deze dalende lijn is voornamelijk zichtbaar bij de jongeren doelgroep. In 2016 gebruikte 88% van de jongeren facebook en vandaag de dag is dit nog maar 51%. Bij de andere leeftijdsgroepen is nog wel een lichte stijging in het aantal bezoekers gebleken of is het volgens de statistieken gelijk gebleven. 

Ondanks de dalende lijn is Facebook nog altijd het grootste social media kanaal ter wereld! Buiten dat Facebook het grootste social media kanaal ter wereld is; blijven Facebook-gebruikers behoorlijk actief!

Na dit allemaal gezegd te hebben en uitvoerig in de praktijk is gebleken; is Facebook een doeltreffend social media kanaal waar een bedrijf zichtbaar op kan zijn. Facebook is geschikt om veel mensen te kunnen bereiken in zorgvuldig gekozen specifieke doelgroepen. Door middel van filters, branding, het bouwen van een community, webcare, zakelijke profielen,  jouw bedrijf online op de kaart te zetten middels positionering en om nieuwe producten of diensten op de markt te brengen.

Vrijwel elke branche maakt gebruik van Facebook vanwege de diversiteit en tegelijkertijd de specialisatie mogelijkheden van het platform. Echter is het gebruik ervan pas effectief wanneer doeltreffende strategieën op een professionele manier aangepakt worden. Onze experts kennen het platform op hun duimpje, dus vraag gerust een adviesgesprek aan.

Voordelen van FaceBook adverteren

Instagram

Instagram is net als Facebook een zeer bekend sociale media kanaal dat de focus heeft op sterke visuele informatie. Voor bedrijven die een fysiek en/of visueel product of dienst hebben is dit een schot in de roos. Het gevoel van de consument wordt in 1 beeld getroffen, en zeg nu zelf, een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het social media kanaal is een stuk jonger maar een absolute blijver in zijn vak en dat zijn de gebruikers hiervan ook. Het grootste percentage dat gebruik maakt van Instagram is de doelgroep t/m 19 jaar; 73% t/m 19 jaar maakt gebruikt van Instagram. Ook goed om te weten is dat dit kanaal het snelst groeiende social media kanaal is. Wat we dus kunnen concluderen is dat dit een sterk opkomend kanaal is en dat het verstandig is om hier nu al een flink aantal volgers op te creëren om straks niet achter de feiten aan te hobbelen. Want wie niet zichtbaar is op social media bestaat niet of is niet te vertrouwen zijn veelvoorkomende uitspraken van huidige diverse doelgroepen.

Zoals hierboven al genoemd staat kan Instagram effectief en interessant zijn voor de zakelijke markt. Dit wordt overigens wel het meest gebruikt door bedrijven met een visueel product of om een bedrijf visueel te vertalen. De doelgroep die er nu veel op te vinden is, is een jongere doelgroep en daarom misschien niet het ideale kanaal voor jouw bedrijf, alleen weet je nooit wanneer dit zomaar wel van toepassing kan zijn aangezien het zo snel groeit! Ook is het een onderdeel van Facebook, dit kan dus makkelijk en effectief gekoppeld worden en je ziet dat er steeds nieuwe innovaties worden toegevoegd!

De branches die hier voornamelijk gebruik van maken zijn: E-commerce, mode, beauty/verzorging, voedingscoaches, reizen, koken, gezondheid maar gerust ook de automotive, coaching en hypothekers vinden steeds beter hun weg op dit blijvende social media kanaal.  

Voordelen van Instagram adverteren

Linkedin

Instagram is net als Facebook een zeer bekend sociale media kanaal dat de focus heeft op sterke visuele informatie. Voor bedrijven die een fysiek en/of visueel product of dienst hebben is dit een schot in de roos. Het gevoel van de consument wordt in 1 beeld getroffen, en zeg nu zelf, een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het social media kanaal is een stuk jonger maar een absolute blijver in zijn vak en dat zijn de gebruikers hiervan ook. Het grootste percentage dat gebruik maakt van Instagram is de doelgroep t/m 19 jaar; 73% t/m 19 jaar maakt gebruikt van Instagram. Ook goed om te weten is dat dit kanaal het snelst groeiende social media kanaal is. Wat we dus kunnen concluderen is dat dit een sterk opkomend kanaal is en dat het verstandig is om hier nu al een flink aantal volgers op te creëren om straks niet achter de feiten aan te hobbelen. Want wie niet zichtbaar is op social media bestaat niet of is niet te vertrouwen zijn veelvoorkomende uitspraken van huidige diverse doelgroepen.

Zoals hierboven al genoemd staat kan Instagram effectief en interessant zijn voor de zakelijke markt. Dit wordt overigens wel het meest gebruikt door bedrijven met een visueel product of om een bedrijf visueel te vertalen. De doelgroep die er nu veel op te vinden is, is een jongere doelgroep en daarom misschien niet het ideale kanaal voor jouw bedrijf, alleen weet je nooit wanneer dit zomaar wel van toepassing kan zijn aangezien het zo snel groeit! Ook is het een onderdeel van Facebook, dit kan dus makkelijk en effectief gekoppeld worden en je ziet dat er steeds nieuwe innovaties worden toegevoegd!

De branches die hier voornamelijk gebruik van maken zijn: E-commerce, mode, beauty/verzorging, voedingscoaches, reizen, koken, gezondheid maar gerust ook de automotive, coaching en hypothekers vinden steeds beter hun weg op dit blijvende social media kanaal.  

Voordelen van LinkedIn adverteren

Pinterest

Instagram is net als Facebook een zeer bekend sociale media kanaal dat de focus heeft op sterke visuele informatie. Voor bedrijven die een fysiek en/of visueel product of dienst hebben is dit een schot in de roos. Het gevoel van de consument wordt in 1 beeld getroffen, en zeg nu zelf, een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het social media kanaal is een stuk jonger maar een absolute blijver in zijn vak en dat zijn de gebruikers hiervan ook. Het grootste percentage dat gebruik maakt van Instagram is de doelgroep t/m 19 jaar; 73% t/m 19 jaar maakt gebruikt van Instagram. Ook goed om te weten is dat dit kanaal het snelst groeiende social media kanaal is. Wat we dus kunnen concluderen is dat dit een sterk opkomend kanaal is en dat het verstandig is om hier nu al een flink aantal volgers op te creëren om straks niet achter de feiten aan te hobbelen. Want wie niet zichtbaar is op social media bestaat niet of is niet te vertrouwen zijn veelvoorkomende uitspraken van huidige diverse doelgroepen.

Zoals hierboven al genoemd staat kan Instagram effectief en interessant zijn voor de zakelijke markt. Dit wordt overigens wel het meest gebruikt door bedrijven met een visueel product of om een bedrijf visueel te vertalen. De doelgroep die er nu veel op te vinden is, is een jongere doelgroep en daarom misschien niet het ideale kanaal voor jouw bedrijf, alleen weet je nooit wanneer dit zomaar wel van toepassing kan zijn aangezien het zo snel groeit! Ook is het een onderdeel van Facebook, dit kan dus makkelijk en effectief gekoppeld worden en je ziet dat er steeds nieuwe innovaties worden toegevoegd!

De branches die hier voornamelijk gebruik van maken zijn: E-commerce, mode, beauty/verzorging, voedingscoaches, reizen, koken, gezondheid maar gerust ook de automotive, coaching en hypothekers vinden steeds beter hun weg op dit blijvende social media kanaal.  

Voordelen van Pinterest adverteren

Sinds eind maart 2019 is het mogelijk om via Pinterest doelgericht te adverteren. We zetten een paar voordelen graag op een rijtje

Mocht je willen starten met Pinterest adverteren en wil je hier zelf eerst mee worstelen, bekijk dan eens de 8 tips om te beginnen met Pinterest adverteren of vraag bij een van onze adviseurs een kennismakingsgesprek aan.

Wij werken volgens een vast stappenplan

Onze werkwijze

Ons online marketing bureau werkt volgens een vast stappenplan. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Met dit stappenplan kunnen wij transparant werken en zorgen voor online meer succes!

Stap

1

Kennismaking

Wij komen vrijblijvend langs om kennis te maken met je bedrijf. Zo krijgen we een gevoel bij jouw organisatie, kunnen wij ons beter inleven en een goed advies geven.

Stap

2

Strategie bepalen

Zodra we weten welke visie en groeiambities je hebt kunnen we gaan kijken naar de mogelijkheden. We stemmen dit volledig af op jouw bedrijf en ambities.

Stap

3

Implementeren

Als de strategie akkoord is gaan we alles implementeren. Bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe teksten, schrijven van blogs of het adverteren op Social Media.

Stap

4

Monitoring

Zodra alles is geïmplementeerd houden we alles nou in de gaten, zodat we bij kunnen sturen waar nodig. Wij doen dit de gehele dienstverlening voor optimaal resultaat.