Adverteren op Google
De kunst van het bieden, die voor het eerst verscheen aan het eind van de 19e eeuw, is sindsdien sterk veranderd. Hoewel sommige veilingmeesters nog steeds de klassieke hamer en voorzittershamer gebruiken om de prijs voor een voorwerp vast te stellen, worden de meeste veilingen tegenwoordig online gehouden. Vergelijkbare ontwikkelingen zijn te zien op het gebied van Google Ads. Als je niet zeker weet hoe je zelf met Google’s advertentieplatform moet omgaan, zou je er goed aan doen jouw Google Ads campagnes uit te besteden aan een externe expert zoals Allinone Media. Wij kunnen je helpen een conversiegerichte landingspagina te creëren, automatische biedingen in te stellen die geschikt zijn voor jouw doelgroep en je campagnes bij te sturen zodat ze beter gaan presteren.
Wat te verwachten?
- Meer Leads
- Minder CPC (cost per click)
- Meetbare resultaten
- Hoog in Google
Vraag hier je offerte aan
Zonder opstartkosten starten? Laat ons je Google Ads beheren voor minimaal 6 maanden en betaal geen opstartkosten
Vraag hier je offerte aan
Zonder opstartkosten starten? Laat ons je Google Ads beheren voor minimaal 6 maanden en betaal geen opstartkosten
Google Advertenties
Adverteren op Google is een effectieve manier om reclame te maken voor je bedrijf. Iemand is namelijk al opzoek naar je product of dienst en als je dan zorgt dat hij op de juiste pagina van je bedrijf te recht komt; heb je een grote kans op groei voor je bedrijf.
Google Ads biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere vormen van reclame:
- Je kan aangepaste advertenties maken die zich richten op specifieke doelgroepen met de meest relevante inhoud.
- Adverteren op Google geeft je een duidelijk inzicht in wat je website je oplevert. Je kan dit namelijk veel beter in kaart brengen dan bij organische bezoekers.
- Je kan je advertentiecampagne eenvoudig opschalen op het moment dat je groeit en groter wordt door simpelweg meer advertenties toe te voegen of meer geld uit te geven aan die advertenties.
Benieuwd hoe jij een online succesverhaal wordt? Bel/mail ons of vul een contactformulier in en wij vertellen je alles over de mogelijkheden voor jouw bedrijf!
Google Advertenties
Adverteren op Google is een effectieve manier om reclame te maken voor je bedrijf. Iemand is namelijk al opzoek naar je product of dienst en als je dan zorgt dat hij op de juiste pagina van je bedrijf te recht komt; heb je een grote kans op groei voor je bedrijf.
Google Ads biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere vormen van reclame:
- Je kan aangepaste advertenties maken die zich richten op specifieke doelgroepen met de meest relevante inhoud.
- Adverteren op Google geeft je een duidelijk inzicht in wat je website je oplevert. Je kan dit namelijk veel beter in kaart brengen dan bij organische bezoekers.
- Je kan je advertentiecampagne eenvoudig opschalen op het moment dat je groeit en groter wordt door simpelweg meer advertenties toe te voegen of meer geld uit te geven aan die advertenties.
Benieuwd hoe jij een online succesverhaal wordt? Bel/mail ons of vul een contactformulier in en wij vertellen je alles over de mogelijkheden voor jouw bedrijf!
Wat is Google Ads?
Google Ads is een pay-per-click (PPC) advertentiedienst van Google. Met Google Ads kunnen bedrijven advertenties weergeven in de zoekresultaten van Google, in het Google Display Network, YouTube en partner sites. Gebruikers die op uw advertenties klikken, worden doorgestuurd naar uw website.
Google Ads worden ook zoekmachinemarketing genoemd, waarbij advertenties worden weergegeven op basis van de zoekopdracht of de zoekwoord zin van een gebruiker. Adverteerders bieden voor plaatsing van hun advertenties, zodat wanneer iemand naar iets relevants zoekt, de advertentie bovenaan de lijst met resultaten verschijnt, boven organische vermeldingen en betaalde advertenties.
Waarom adverteren in Google?
Google is de meest populaire zoekmachine. Het heeft het hoogste zoekvolume, dus je kan meer mensen bereiken met je advertentie.
Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine. Als je adverteert op Google, zullen je advertenties worden gezien door mensen die daadwerkelijk op zoek zijn naar wat je verkoopt.
Google heeft een hoge click-through rate, wat betekent dat als iemand zoekt de kans groot is dat hij/zij ook je website bezoekt!
Google heeft een van de hoogste conversiepercentages in online reclame: gebruikers die op een advertentie klikken, hebben een grotere kans iets te kopen dan gebruikers die andere vormen van reclame zien (zoals banneradvertenties, social media marketing of andere push marketing).
Dit betekent twee dingen: (1) als iemand zoekt naar “schoenen kopen,” zijn ze waarschijnlijk op zoek om schoenen te kopen op dit moment; en (2) als ze dan een advertentie zien van een website waar je schoenen kan kopen; dan is de kans dus groot dat ze vinden waar ze naar op zoek zijn en een aankoop doen.
Zonder opstartkosten starten?
Gratis opstarten ter waarde van €500,-
Zonder opstartkosten starten? Laat ons je Google Ads beheren voor minimaal 6 maanden en betaal geen opstartkosten
Adverteren in Google en SEO versterkt elkaar
Weet je nog niet wat SEO betekend bekijk dan eerst onze pagina over wat SEO is. Een van de redenen waarom Google en SEO goed samenwerken is dat ze elkaar versterken. Dit betekent dat adverteren in Google, evenals het optimaliseren van je website voor zoekmachines, je helpt meer verkeer te krijgen van deze beide bronnen. Als we teruggaan naar de zoeker van het kopen van schoenen:
Iemand is specifiek op zoek naar een sportschoen en gaat zoeken in Google. Jij hebt je website geoptimaliseerd voor sportschoenen en hiervoor is een aparte pagina. Heb je een advertentie ingesteld voor sportschoenen op deze specifieke pagina, dan lees Google dat het op elkaar is afgestemd en toont jouw advertentie eerder bovenaan tegen een lager bod. Daarnaast helpt het om zoveel mogelijk bezoekers op je website te krijgen om hoger in de organische resultaten te komen.
Het internet heeft marketing voor altijd veranderd door het mogelijk te maken voor iedereen met een klein budget om direct te adverteren bij hun doelgroep. Dat is waarom het belangrijk is om te begrijpen hoe zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Ads je kan helpen hoger in de zoekresultaten te komen en daardoor meer nieuwe klanten te bereiken.
Google Ads uitbesteden aan Allinone Media
Als je wilt gaan adverteren op Google, is het belangrijk om te begrijpen wat Google Ads precies is.
Google-advertenties zijn een soort advertenties die gebruikers boven- of onderaan de zoekresultaten op Google zien. Ze kunnen ook worden geplaatst op andere websites en apps die samenwerken met Google (zoals je favoriete nieuwssite).
Google Ads zijn meestal tekstadvertenties, maar ze kunnen ook gebaseerd zijn op afbeeldingen of video’s, afhankelijk van het bedrijfsmodel en de behoeften van de klant. Het doel hier is meestal lead generatie: het krijgen van mensen die klikken op je advertentie online en doorgaan naar je website of landingspagina waar je hebt geoptimaliseerd voor conversies.
Het platform van Google Ads kent dus veel mogelijkheden en is continu in ontwikkeling wat ervoor zorgt dat je ‘wil je een succesvolle campagne draaien’ hier veel aandacht en tijd in moet steken. Heb je geen tijd, technische kennis voor of heb je er gewoon geen affiniteit mee; dan schuiven wij ons graag naar voren als Ads specialist om je hiermee te helpen.